fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Vi gör aldrig fel!

Publicerad 2012-03-30 17:43:40 i Samhället



Suck...

Läste precis expressens Thomas Mattssons blogg, där han bestämt skriver att de inte är ett drev!

Hur kan det komma sig att en verksamhet som styrs av pengar och upplagor, tror att vi människor är så korkade att vi går på att det handlar om ädlare och högre ändamål än att skapa en hög omsättning till bolaget?

För några månader sedan läste jag i expressen att de skulle BÖRJA med att vara moraliska och gick ut med löften till sina läsare om att vara nogranna med granskning, o.s.v. Tror att det var ett tiotal punkter som i grunden handlade om moral.

Efter detta har människor som Camilla Henemark och Mille Markovic varit tillräckligt trovärdiga för att man skall kunna skriva "hur det verkligen gått till". De avslöjar gärna hur "det egentligen gått till bakom kulisserna".

De människor som jag träffat som jag högaktar och litar på, är de som inte höjer upp sig själva till en oantastbar nivå av att aldrig göra fel. De erkänner gärna fel och brister och är sällan sena att be om ursäkt.

Min fråga är: När hörde man media gå ut och be genuint om ursäkt för ett fel som de har gjort?

Är det inte underligt att man både kan berätta om en händelse på en strippklubb som skulle ägt rum för 20 år sedan, men samtidigt skriva att de bevis som finns är förfalskade. Men man har inte gjort något fel, utan fortsätter att marknadsföra kompisarnas bok i tidningen.

Fan, den logiken hade inte ens "Bagdad-Bob" fått ihop...  

Det kan inte finnas en trovärdighet kvar hos en verksamhet som inte kan erkänna ett enda litet misstag. Det låter som en femårings försvarstal när media skyller på alla utom sig själva.

Så snälla media, väx upp och visa att ni är att lita på...

För övrigt så betyder hen höna på engelska...

Kommentarer

Postat av: Mats

Publicerad 2012-03-30 17:56:20

Sorry... Hittade ett ursäktsarkiv på expressens hemsida. Där ber man om ursäkt till tidningen Journalisten, samt ber om ursäkt för driftstopp och virus... Rätt skall vara rätt ;-)

Det kallar jag en genuin ursäkt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela