fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Media skall straffas efter brott.

Publicerad 2012-05-21 13:38:55 i Politik

Återigen sätter sig herr Mattsson på sina höga hästar på Expressen.

Han tycker att det är såååååå löjligt att han och hans s.k. journalister skall dömas för ett vapenbrott. Det var ju journalistik, tycker Mattsson.

Så vart går gränsen på vilka brott en journalist skall kunna få idka ostraffat? Pedofili kan då också skylas över om att det bara var journalistik, eller fortkörning, sexhandel, våldtäkt, skattebrott, m.m.

Sluta gnäll nu när ni skall få ert straff för brottet. Media har sin yttrandefrihet, men de står inte över straffskalan.

Att skriva helsidor om att åklagaren är löjlig och enbart låta andra mediafolk komma till tals gör bara herr Mattsson än mer pinsam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela