fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Let´s dance handlar inte så mycket om dans.

Publicerad 2012-04-21 17:25:15 i Nöjesvärlden

Satt med mina tonårsdöttrar och tittade på Let´s Dance igår och förundrades över hur svaga dessa domare är på att ge professionell feedback till de tävlanden.

Det verkar som om att domare i program som Let´s Dance, Idol, m.fl. försöker skada de tävlandes självkänsla, till fördel för att pöbeln skall få sitta och skratta ut dem i tv-soffan, flottiga i hela ansiktet srattar de åt elakheten och känner sig för en sekund lite bättre än andra.

Vad är de som är så viktigt för exempelvis denna fjolliga man i Let´s Dance att vara arrogant, flörta med unga pojkar och håna vissa utvalda deltagare.

Kan det vara så att denna svaga man känner sig som en bättre människa om han får säga elakheter? Känner han sig yngre om han får flörta med småpojkar? Känner han sig bögigare om han får vara riktigt fjollig?

Kan det vara så att hans självbild bygger på att han är en bög och utan det så är han inget annat än en fånig man som är livrädd för åldrandet?

Jag har själv en förkärlek till program som "So you think you can dance". Detta program bygger på professionella kritiker som ger konkret feedback. De är respektfulla även mot de som inte kan dansa. De uppmanar människor att dansa och ha kul.

Ibland skämtar de om deltagarna, men likväl om sig själva. Det kan vara klädsamt att visa respekt till andra.

Dessa människor älskar dansen mer än de älskar sitt eget ego...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela