fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Vem gör något rätt?

Publicerad 2012-04-23 16:17:23 i Politik




Fick lära mig för många år sedan att "det lättaste sättet att inte göra något fel, är att inte göra något alls".

Vad har denna Löfven gjort?

Jag har faktiskt inte sett något uttalande eller något nytt alls från denna fantastiska partiledare.

Inte heller såg jag något uttalande alls från Reinfeldt när Moderaterna stegrade upp och krossade Sossarna.

Kan det vara så att det inte handlar om att göra rätt, utan handlar mer om att inte göra fel?

I så fall kommer vi nog få ett enormt smörgåsbord serverat med valfläsk snart. Partiledare som gömmer sig bakom sina skyddsmurar och vågar inte uttala sig om något allt.

Inga åsikter = Inga fel.

Nä, fram för lite djärva politiker som vågar säga vad de tycker. Det är okej att göra fel, bara det finns en god intention i bakgrunden.

Jag tycker att vi har rätt att kräva att politiker gör 10% fel. Det är det enda sättet vi kan säkerställa att de gör 90% rätt på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela