fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Lära lika dåligt.

Publicerad 2012-04-30 11:00:22 i Samhället

Läste i tidningen igår om en skola i Skåne där barnen förbjudits att ta med sina böcker hem för att göra läxor.

Anledningen var att det var "orättvist" på grund av att det inte var alla barn som hade föräldrar som ville/kunne göra läxorna med sina barn.

Så i jämlikhetens vagga så skulle INGEN få ta med sig läxor hem.

Hur tänkte man då?

Så om ett barn är sjuk och inte kan närvara, så borde ju då hela undervisningen stanna upp. Är det bättre om alla presterar lika dåligt?

Jag hoppas att denna person omgående blir tillrättavisad och varnad.

Jag hoppas att föräldrarna tar sina barn från den skolan.

Jag hoppas att de föräldrar som har kvar sina barn i skolan köper egna läroböcker och arbetar hårt med hemundervisning, för det lär behövas...

Hur kan en människa tycka att det är rätt att offra 20-30 elevers kunskap bara för att några elever inte har engagerade föräldrar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela