fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Vi är inget annat än inskränkta flockdjur.

Publicerad 2012-04-25 09:39:33 i Nöjesvärlden



Jag hörde två tjejer i 25-års åldern prata om mode för ett tag sedan.

De var båda 100% eniga om att ingen av de två styrdes av modet. De var helt fristående och klädde sig enbart efter det egna ögat och åsikten. Denna åsikt hade inte blivit förstörd av de som skapade modet.

Det lustiga var att de hade piercing, tatueringar, dreads, märkesjeans och lite andra atiraljer från second hand.

Kan det verkligen vara så att dessa två unga damer tror sig stå helt utanför modet? Eller är det bara så att de har ett sådant tunnelseende att de tror att bara för att de inte klär sig EXAKT som den stora massan så har de valt allt själva?

Jag har sett människor som valt att stå HELT utanför modeskaparnas ramar. Tro mig, de ser HELT galna ut. Praktiska kläder som har till uppgift att värma. Frisyr som är enkel att hålla ren och inget som skulle kunna åsamka dem infektioner, etc..

Man vänder sig om efter dessa människor och har svårt att placera in dem i något fack. Är de bohemer, kommunister, eller är de bara rent galna?

Nej, de är inte bohemer eller kommunister, för även de kontrolleras av en form av mode. Ett uniformt utseende som skall visa vilken grupptillhörighet de har.

Nej, de är inte galna. De har insett något som vi andra inte förstått. De har insett att det är sjukt att jag inte längre kan bära alla de tröjor som jag köpte förra året för massor av tusen kronor, bara för att de har en siffra på en av ärmarna...

Vi är ett flockdjur som är fullständigt fanatiskt rädda för att vara annorlunda.

Titta på bilden ovan och föreställ dig att merparten av kvinnorna bar denna typ av skor. Hur lång tid skulle det ta innan du tyckte att skorna var vackra? Hur lång tid skulle det ta innan du ansåg att de skor vi har idag ser konstiga ut?

Det tragiska är att det skulle gå snabbare än vi anar.

"Det är synd om människorna" sa en vis man... och visst är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela