fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Anledningen till varför jag inte skulle kunna bli polis.

Publicerad 2012-05-25 11:07:20 i Samhället



Läste i aftonbladet om en äldre man som blivit irriterad på en civilpolisbil som parkerat i motsatt körriktning för att förhindra ett bilrån.

Den äldre mannen blev så arg över detta att han började tuta i ilska. Trots att polisen identifierade sig som polis så slutade han inte utan fortsatte att tuta på polisen från sin mercedes.

Polisen bad då om hans körkort, vilket han vägrade visa.

Just här skiljer sig jag mot denna extremt tåliga polis. Polisen inväntar uniformspoliser som tutaren villigt visar sitt körkort för.

Jag hade tagit upp en el-pistol och skutit honom så att han skakade och alla säkringar utlöstes i hans mercedes. Om det gick att justera voltstyrkan, så hade han fått full effekt till dess att bilens airbag utlöstes.

Anledningen är att jag under 50 år har träffat på denna typ av gubbar. Jag vet precis hur de beter sig i trafiken. De gasar när någon skall köra om, de dubbelparkerar för att ingen skall råka göra ett märke på deras fåniga standard-mercedes och de gasar i en rondell bara för att få tuta på någon. De tutar och hötter med näven åt övningsköringsbilar och sitter kvar i bilen med bilen på tomgångskörning utanför ICA medan deras fruar går in och handlar.

Av denna anledning hade jag nog också sprejat honom med ett par burkar pepparsprej, mest för nöjes skull...

Men polisen inväntar sina kollegor som gör en anmälan på honom och möter honom i tingsrätten. Hotet om böter uppgår till hissnande 500 kronor.

Är polisen drogad tro? De måste ha sett fler gubbar i trafiken än vad jag har sett. Eller är det jag som behöver gå i terapi för mina aggressioner?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela