fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Feminism...

Publicerad 2012-05-23 12:06:46 i Samhället

Återigen skriver en feminist (Fanny Åström) i aftonbladet om hur synd det är om kvinnor.

Hon hävdar att männen gnäller och tycker att vi skall göra något åt orättvisorna istället för att beklaga oss i absurdum. Hon försöker få det att bli samma hån som när en man är sjuk. Då är det legalt att håna mannen (till och med i sjukvården hånas uppenbart sjuka män för att de är sjuka). Trots att det nu är bevisat att kvinnor beklagar sig mer än männen vid sjukdom.

Den som påstår att vi män gnäller måste leva i en bubbla och stänga av sitt egna gnäll. Det är inte vi män som gnäller över löner, tider, dubbelarbete, få platser i styrelser, inga chefsjobb, tvätten, disken (trots att det finns maskiner för detta) och allt annat mellan himmel och jord.

Nä, vi män klagar på att vi berövas våra barn vid en separation, att kvinnan alltid ses som ett offer och mannen förövare, att vi behandlas som skit på familjerätten. Detta är stora saker. Kvinnans krav ter sig småaktiga i jämförlese.

Kommentarer

Postat av: Ulf Szymanski

Publicerad 2012-05-23 19:34:32

Kanske det finns anledning för gnäll?Ärligt talad, vill du inte att din fru, barn eller barnbarn har det bättre som vi ha det nu i samhället? Alla tjäner på det, eller hur? Minst måste man skaffar förutsättning- vad man (fru) gör med det är en annan sak.Tack för ordet

Postat av: Fattarinte

Publicerad 2012-05-23 20:32:46

Sorry, men jag förstår inte riktigt vad du vill säga...

Om frågan är om jag inte vill att kvinnor får det bättre, så är svaret enkelt: Nej, inte när feminister har attityden att "det som är mitt är mitt med det som är ditt är förhandlingsbart". Ge alla tusentals pappor tillbaka deras barn, så är jag villig att diskutera småsaker.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela