fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Vad händer egentligen med media nu?

Publicerad 2012-03-20 13:20:10 i Politik

Ärekränkning och förtal är av Sverige fastställt som brott.

Detta betyder att om jag skulle lägga ut förfalskade bilder på Aftonbladets chefsredaktör och hävda att han gjort saker som inte är sanna, så skulle detta leda till förtal. Om jag tillråga också smutskastar honom offentligt med fula påhopp så kallas detta ärekränkning.

Om jag skulle ha fått informationen från en kriminell serb som misshandlar kvinnor och är engagerad i porrträsket, så hade jag, med all rätt inte haft så mycket förtroendekapital kvar.

Men då låter jag marknadsföra s.k. journalisters "bok" om förtalet på min hemsida och gör dessa människor snuskigt rika på en lögn.

Jag plockar också upp en f.d. artist, knarkare och uteliggare och erbjuder henne stora pengar om hon berättar om händelsen med chefsredaktören, så hade jag nog fått lite problem med rättvisan.

Om det nu också bevisades att den kriminelle serbiske kvinnomisshandlaren också fejkat bilderna, så skulle jag nog vara tvungen att erkänna mitt fel och acceptera mitt straff.

Men inte media!!!

Hur kan en människa som erhåller mandat att rösta i ett riksdagsval först och främst gå och köpa denna bok eller tro på media?

Hur kan media gå ostraffade genom hela denna smutskastningsprocess? Det hade inte fått ske med NÅGON annan person i Sverige. Men den person som är vårt lands symbol får man misshandla ostraffat.

Detta betyder konkret att media anser sig stå över såväl lag och ordning, som moral och etik. De är livrädda att Kungen säger ett enda ord som skulle kunna ses som ett politiskt uttalande, men själva vill de såväl skapa politiska partier, som döda dem.

Att inneha makten att styra politiken och de inskränktas åsikter, samtidigt som man uppenbart står över lagen är en risk som kommer att bli farlig för varje tänkande person.

Det är lätt att styra pöbeln, men en dag kommer media att tycka att tänkande människor är farliga för deras existens.

Jag vill ha ett NYTT granskningsorgan av media!!! Detta organ skall INTE bestå av journalister.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela