fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Radio och TV-avgiften...

Publicerad 2012-03-31 11:48:36 i Nöjesvärlden



Jävlar vad pengar!!!!

SVT, Sveriges Radio och UR delar på 6.852.300.000 svenska kronor i form av radio och tv-avgifter... OMG!!!

Det låter nästan som när SD politikern Margareta Sandstedt skulle förklara i Riksdagen att 400.000 euro är detsamma som 40.000.000.000.000 svenska kronor. Roligt eller skrämmande får vi alla avgöra själva....


SVT kammar hem 3.952.900.000 kronor exklusive de dolda reklamintäkterna från exempelvis melodifestivalen.

Sveriges Radio får 2.574.100.000 kronor att prata som tonåringar i P3, eller prata på ett språk i P4 som jag inte förstår ett ord av.

UR (Utbildnings Radion) får 325.300.000 kronor för att lära oss hur man exempelvis flätar en korg. 

Är det ingen mer än jag som reagerar över mängden pengar i förhållande till kvalitén på utbudet?


Vem är egentligen intresserade av de program som SVT visar. Det liknar mer en av de där kanalerna som man bläddrar förbi utan att ens stanna till... Titta gärna på utbudet på SVT:s, UR:s och SR:s kanaler och fundera om du själv skulle kunna skapa nöje, debatt och lärande på ett bättre sätt för nästan 7 miljarder kronor per år?

Drygt 19 miljoner per dag!!

800.000 kronor för en timma, dygnet runt!

Varför är det ingen som blir förbannad? Varför är det ingen som kräver kvalitet?




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela