fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Medias sjuka makt...

Publicerad 2012-03-30 12:37:24 i Politik



Det kan väl ändå inte bara vara jag som ser vad media håller på med för maktdemonstration?

Dessa tidningar som inte kontrollerar sina källor bättre än att de suger åt sig information från en uteliggare och en kriminell serb likt flugor på en stor och blöt ko**** på en sommaräng.

Detta media som "litade" på vad dessa människor sa om vår Kung. Att betala en uteliggare, samt marknadsföra en serbs porrsajt för att de skall tala negativt om vår Kung borde inte ha varit så svårt.

Men VEM av dessa journalister skulle låna ut sin bil till denna serb? Vem skulle våga ha denna f.d. artist som barnvakt?

Detta media styr pöbelns åsikter och är på väg att också styra politiken i Sverige. Demokrati är nonsens om propagandan gör människor till marionetter.

Om man gör en liten tillbakablick på ett parti som hette Ny Demokrati (fånigt namn för övrigt), så skapades detta parti med hjälp av medias entusiasm och felaktiga oponionsundersökningar. Pöbeln föll in i Berts och Ians galna upptåg, kraftigt påhejade av media.

Men när partiet blev för stort, så vände media sin rapportering och dödade detta parti mitt framför ögonen på de andra partierna.

Man skall inte för EN ENDA SEKUND tro annat än att Sverige Demokraterna fått sina stora siffror på grund av media. De vill nu lyfta fram ett parti till stora siffror. Kvar finns nu bara att ta livet av dem... Tro mig, de är inte långlivade...

Sedan gillar inte media Mona Sahlin. Då ser man till att smutsa ner henne till den milda grad (trots att hon skötte sig prickfritt som partiledare) att det inte finns någon annan utväg än att lämna. Jag är nog den som ogillat denna Mona mest, men måste samtidigt ge henne en eloge för hur hon hanterade att avsättas av media.

Med stora rubriker höjde man upp nästa man som frälsaren. Denna Juholt som skulle gjort självaste stalin grön av avund över den välansade kommunist-mustaschen.

Ja, det gick som det gicka. Han tårtade väl till det lite, men inte alls i samma grad som media ville få det att framstå.

Men det såldes tidningar i drivor. Media kunde gotta sig i allt likt kärringar i ett bostadsrättsområde.

Så visst lyckades de att såväl få bort Juholt och ersätta honom med en av de får som VÅGADE bli kontrollerad av media. Granskning är en sak, men att tvingas lyda den riktiga makten är farligt.

Varför väljer detta enorma parti en man som vuxit upp i Ådalen (Bara namnen får en sosse att gå fullständigt i spinn), gått en 48 månader lång kurs på AMU i svetsning till sin ledare?

Det finns ju för fan en massa män och kvinnor som är EXTREMT lämpade att styra ett land med allt vad det betyder.

Jo, därför att alla dessa människor är rädda för media!!! De är tillräckligt smarta att välja att stå en bit ifrån skottlinjen. Fanbäraren skjuts alltid först i krig.

Men nu har media skadat sossarna nog tycker de. Nu sätter de tänderna i det andra blockets tungviktare.

Med texter som "Regeringens kris allt värre - Väljarna flyr" och "Det hemliga spelet bakom ministerns avhopp".

Först och främst så ser jag kris som något värre än vad media ser det som. Därefter så har jag lika stort förtroende för oponionsmätningar som jag skulle ha om en feminist som hävdar att hon är ute efter jämställdhet.

Sist men inte minst så blir jag alltid förundrad när någon skriver om något som är hemligt. Hur hemligt är det om det står i tidningen?

Så jag förväntar mig nu att pöbeln kommer att oja sig över en händelse som de vet lika lite om som jag, journalisterna och alla andra som vet så in i helvete mycket om "saudivapenskandalen".

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2012-03-30 12:57:21

Bra att fler kritiserar media och lyfter fram deras oetiska framfart!

Gillas :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela