fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Konsten att styra med ord...

Publicerad 2012-03-31 10:30:49 i Politik

Säga vad man vill om media, men de är mästare på att kamouflera sin styrning på ett fantastiskt sätt.

När de var på jakt efter sossarna för några månader sedan, så var de inte nådiga i sin ”journalistik”. Nu vill de ge sig på
andra blocket och skriver bland annat att Reinfeldt har ”kritiserat” Löfven, medan Löfven ”sågar” och ”slår tillbaka”.

DN beskriver till och med hur Löfven teatraliskt "höjer rösten och knackar i bordet".

Genom att styra politiken på detta sätt, så skapar man en åsikt hos de människor som inte kan tänka själva.

Det är att göra på samma sätt som när man skriver att kvinnor ”flyr med sina barn” medan när pappan gör samma sak så ”rövar han bort barnen”.

Jag kan inte förstå hur media kan tillåtas att skriva på detta sätt…

Men så länge det inte finns en oberoende part som granskar dem så kan de hålla på i evigheter. De kan hålla på att skvallra och snacka skit likt den där kärringen som springer runt på området och tror sig veta allt om alla.

Hon kan också hålla på så länge pöbeln tror henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela