fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Jämlikhet är kommunism.

Publicerad 2012-03-25 13:10:42 i Samhället

Att jag är mot feminism råder det nog inga tvivel om, men jag är också emot den s.k. jämställdheten/jämlikheten..

Jag är inte jämställd med någon annan varelse på denna jord bara för att de skulle inneha ett visst kön. Än mindre ett annat kön.

Hur skulle jag kunna se mig jämställd med en barnamördare som Breivik ens om vi råkar ha samma kön?

Jag kan i ärlighetens namn erkänna att jag inte känner mig ett dyft jämställd med min underbara fästmö. Hon har kunskaper, sätt, förmågor, åsikter och sätt som gör att jag inte ens vill vara jämställd med henne.

Jämställdhet är bara ett kamouflerat sätt att skapa någon form av kinesisk kommunism, där alla cyklar på likadana cyklar och har samma färg och modell på sina kläder och har fått tilldelat den rätta unisex-frisyren. Tycker du på "fel" sätt så avrättas du. Detta är exakt jämställt, d.v.s. att man medvetet har ställt något exakt jämt inom alla avseenden. Alla är lika och olikhet straffas.

Jag fullständigt ÄLSKAR att min kvinna inte klär sig som jag, talar som jag, har samma intressen, eller gillar samma filmer. Det är lite av grejen med att våga vara olika.

Tro det eller ej, men jag gillar att stå i köket och laga mat medan min älskling fördjupar sig i Grey´s Anatomy. Samtidigt så njuter jag när min fästmö kommer in med en öl till mig och frågar vilken period det är i fotbollen (den förstod nog bara killar).

Jag hade en diskussion med några feministiska mammor för ett tag sedan som tyckte att det var viktigt att alla i klassen gjorde samma sak på dagsaktiviteten, så det var bara att demokratiskt välja om det skulle köras gocart eller gå och fönstershoppa på stan.

Demokrati är massans förtryk över minoriteten, vilket innebar att bara för att det råkade bli fler flickor i klassen, så skulle dessa pojkar tvingas fönstershoppa en hel dag.

Efter fönstershoppandet sa lärarna att pojkarna hade varit omöjliga och skulle straffas. Vem fan skulle sagt att flickorna skulle straffas för att de var för fega under ett gocart-race? Ingen!

Till alla mammor som läser detta:

Pojkar hatar att köpa kläder, skor och väskor.
Pojkar gillar inte att pyssla.
Pojkar är inte intresserade av Prinsessor och Prinsar.
Pojkar gillar att brottas, rapa och fisa.
Pojkar gillar stora maskiner som låter mycket.
Pojkar tycker att smutsiga kläder är synonymt med att ha haft roligt.
Pojkar gillar att tävla.
Pojkar gillar att ha sönder saker.
Pojkar jämför ärr och blåmärken
Pojkar tycker det är coolt att våga äta en mask eller låta sig bitas av en skogsmyra.
Pojkar gillar vapen och saker som låter mycket.


Men i jämlikhetens tvång tror mammor att de gör sina barn en tjänst som fostrar dem att bry sig om sina skor och vilken väska de skall ha till skolan. Lärarinnorna stoppar alla försök att få brottas i en lerpöl och det förbjuds av en trött rektor att kasta snöboll. En duktig elev är en elev som sitter still och pysslar. Gärna med pyssel som fröken tycker är kul.

Sen kommer de stackars pojkarna hem och tittar på barnprogram där män leker med dockor och pyntar ett rum som
den värsta Kirchsteiger (som för övrigt är ett hån mot män). 

Barnen skall övertygas till åsikter på samma sätt som att min generation skulle höra att direktörer rökte cigarrer och var dumma, medan arbetaren var snäll. Jag hatade "vilse i pankakan"! 

Avslutningsvis får den lille grabben läsa lite Kalle Anka och se hur Kajsa Anka misshandlar Kalle för att han glömt alla-hjärtans-kvinno-dag. Men hon har inga problem att limma på Alexander som den värsta Big Brother-deltagaren.

På kvällen kommer mamman in och tar fram en JÄTTESPÄNNANDE bok som handlar om hur den vackra Prinsessan blir räddad av Prinsen...

Stackars unge... Om 30 år kommer han sitta på ett kontor med en ny handväska och hoppas på att Prinsen med den vita springaren skall komma och rädda honom.

Varför är feminister så rädda för olikheter?

Först och främst är feminism och kommunism synonymt. Det finns en anledning varför just Gydrun "mansskatt" Schyman startade Fi och varför Lars "jag vill fria i tv" Ohly om och om igen hävdade att han var feminist (hur fan kan en man vara feminist?).

För det andra så tror jag att dessa feminister liknar de där kopiöst fula människorna som man ibland ser på stan. De där som är så fula att de kompletterar sin fulhet med groteska frisyrer, tatueringar, kläder och piercing, så att de inte längre är fula, utan bara konstiga...

Feminister är samma skrot och korn. De vet att de är så fula och oattraktiva för män med sitt utseende och sätt, att de förstärker sina burdusa sidor, till dess att vi män upplever dem som bara konstiga och osmakliga...

Handen på hjärtat. Hur många henna-färgade feminister har inte tittat i smyg på filmer som Pretty Woman, Dirty Dancing och gamla filmer med Gary Grant och drömt om att träffa en riktig man som uppvaktar henne? Att förneka detta är som att förneka att man någonsin tittat på porr på internet.

Så om denna maffiga feminist på hundra rediga pannor nu innerst inne skulle vilja vara en Silvstedt som blir uppvaktad av vackra och sympatiska män (modell Gary Grant). Men dessvärre blir hon inte ens blir uppbjuden av en invandrad ryss klockan 01:30 på ett diskotek norr om norra polcirkeln.

Då är det kanske lätt att hävda att det är förnedrande att Silvstedt har siliconbröst och låter sig bjudas med på en yacht till Bahamas av en liten rik Italienare.

Feminister är med andra ord som kommunister:

Jag lyckas inte så bra som du, därför vill jag ha dina pengar.
Jag är inte attraktiv i mäns ögon, därför vill jag inte att andra kvinnor är attraktiva.

Okej, så här är det...

Mina döttrar kommer att bli sjukt snygga när de blir vuxna. Lägger man också till att mina gener gör att de kommer att bli sjukt smarta, så lovar jag att de inte kommer att ha ett enda uns av behov att hävda sig som jämställda. Tvärt om kommer de att skratta på väg från sitt högavlönade jobb till sin dejt och tacka sin stjärna för att de föddes till kvinnor...

Förmodligen kommer de inte se den bittra feministens föraktfulla blick när de passerar henne. Det enda feministen fick av mina döttrar var ljudet från louboutin, synen av Gucci och doften av Chanel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela