fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Hur fan tänker folk?

Publicerad 2012-03-21 16:39:17 i Politik

Hur kan människor ändra sin politiska uppfattning bara för att det kommer en ny partiordförande?

Herr Juholt var väl i och för sig ett kapitel för sig. Men hur kan det komma sig att det finns människor som tror att det är partiordföranden som väljer politiken?

Hur kan så många människor pendla mellan ett högerblock och ett vänsterblock bara på grund av att man byter en frontfigur till en annan.

Jag skall i ärlighetens namn säga att jag faktiskt inte hört uttalanden från Löfven, så jag kan inte säga om han är en bättre politiker än Juholt. Men vad jag med säkerhet kan säga är att det inte har förändrat politiken nämnvärt.

Så om det nu är så att människor hade svårt att acceptera en godsherre som Persson, en Stockholmskvinna som hade en handväska värd en arbetares månadslön, eller en politiker som hittar på skrönor om att han smugglat tryckpressar till Polen, så har man glömt att det är politiken man röstar på.

Om ett parti skulle placera en partiledare, som med sin person lockar väljare på samma sätt som reklamen får kvinnor att välja samma smink som en vacker skådespelerska full av botox.

Skulle man då få ensam majoritet oavsett politik?

Det fungerar ju uppenbart att sätta den fjolligaste Bond (Pierce Brosnan) i en sminkreklam som vänder sig till män och säga "Because you are worth it" (ett uttalande icke värdigt en man)... Detta har gjort att sminkförsäljningen ökar med 400% varje år till män.

Inskränkta människor tror att om jag köper detta klet för 1.000 kronor, så blir jag som Pierce... Jag och Bond använder samma smink... Jag är någon... Nästan kompis med Bond...

Lägg nu ihop Pierce med att Gudrun Schyman kunde få var tionde person att rösta på ett komunistiskt parti (trots dess historia) bara för att hon var alkoholist och grät ut i media.

Var tionde svensk ansåg henne med andra ord lämplig att föra Sveriges talan (eller sluddrande) i exempelvis EU... Detta är helt sjukt... Vem vill egentligen ha en Statsminister som inte ens kan låta bli att kissa på sig under ett biobesök? Är det verkligen 10% av svenskarna som skulle tycka att detta var okej?

Var det synd om henne? Javisst var det synd om henne, men det är det om alla missbrukare... De behöver vård inte utökat ansvar!

Lägg detta samman med att spåndumma bloggerskor som har sex i dokusåpor har fler läsare varje dag är vad Kafka har sålt böcker.

De tävlar om vem som skall bli den första mänskliga ankan. Läpparna är inte brukbara att formulera ord längre, men det är ändå ingen som lyssnar. Alla sitter med stora ögon och stirrar på två enorma bröst och två enorma läppar. Ögonen har samma djup som en smutsig vattenpöl på trotoaren.

Att vuxna inte förstår vad de säger beror inte bara på att deras läppar är obrukbara, det beror också på att de stannat i den mentala utvecklingen för länge sedan. Deras resonemang är lika intressant som att lyssna på tio snabbspolade avsnitt av teletubbies.

Deras framförhållning är lika lång som en självmordsbombare och de tror att allt de gör på tv eller på nätet försvinner med tiden.

Nu har vi kanske en genialisk ekvation över hur vår framtida statsminister kommer att se ut.

En snygg, sminkad, botox- och siliconstinn alkololist som har sex i en dokusåpa och bara pratar om vad som är "in or out"... Partiledaren skall hålla sig så långt bort från politik som möjligt och bara ösa löften över folk, såsom ökade bidrag, fler jobb, lägre skatter, gratis botox och billigare sprit. Det enda arguemnt som behövs är... "Because you are worth it". Prata snabbt och utan mening... Ingen kommer ändå att lyssna.

Har partiledaren också planterat några jävla träd i sydamerika, så är lyckan gjord och vi kommer alla att få ta del av konsekvensen...

Det är farligt med dumma människor...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela