fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Hen som i henne...

Publicerad 2012-03-29 10:47:41 i Politik



Feminismen är ett omvänt förtryck mot män. Om det inte var så, så hade det hetat något helt annat än feminism.

Av den anledningen kan jag som man inte annat än att försöka stå upp för min rätt till lika värde mot kvinnan. Lika värde inför sina barn, rätten till vissa jobb, rätten till föräldrarledighet, rätten till barnbidraget, m.m.

Eller så kan jag göra så som jag gjort under snart 50 år. Det vill säga att acceptera att det aldrig går att uppnå rättvisa och därmed acceptera vissa orättvisor. De brukar ju som bekant jämna ut sig i det långa loppet.

Men jag måste ändå få ha rätten att behandlas respektfullt och inte kallas taliban eller våldtäktsman bara för att jag är en man.

INGEN annan grupp i samhället får utstå mer hat och smutskastning än männen. Om en grupp människor hade sagt lika vedervärdiga saker om invandrare så hade man ALDRIG fått en krona av staten. Men som tack för sitt hat mot MÄN, så bildades till och med ett parti... Hur fan fick detta hända?

Som om inte detta var nog så ville helt plötsligt alla partier kalla sig för feminister. Partierna har till och med kvinnogrupper... Men vad fan, är det inte så att feministerna klagar på män i styrelser att kvinnorna inte blir insläppta i deras grupper? Varför skall man då äga rätten att sluta sig i egna politiska grupper?

Till och med spillrorna från feministiskt initiativ har ju antidiskriminering i sin s.k. politik. Så varför väljer de då att gång på gång diskriminera männen?

Ibland tror feminister att de kan slänga ut vilken falsk statistik som helst om löneskillnader, tid i arbete, dubbelarbete, tid med barnen, m.m. Sakfel efter sakfel öses ut från feministerna till media som kontrollerar uppgifterna lika genuint som de kontrollerar "bildbevis" från en kriminell serb.

Ingen kommer att ifrågasätta den i rädsla för att kallas antifeminist. Detta ord som ligger i samma grupp av benämningar som rasist, homofob, terrorist, pedofil, m.fl.

En sista fråga... Hur kunde denna f.d. kommunist och manshatare schyman, som gnällde över de höga skatterna när hon själv skulle driva en krog, ELDA upp (hon fick i och för sig hjälp av en man att få eld på bålet) 100.000 kronor för att förstärka ett budskap.

Detta är så sjukt att elda upp 100.000 kronor för att få fram budskapet att kvinnor vill ha mer, än att se till att svältande barn får skolgång och mat. Jag mår verkligen illa av denna egoism av att med alla medel vilja HA!

Då är min avslutande fråga VARFÖR blev det just hen?

Detta är inte ett dugg könsneutralt... Den som tror detta är lika naiv som de män som i
Böjer man det feminina ordet "hon" så borde det bli "honne". "Hen" skulle därmed bli "henne".

Är det ett skämt?

Kanske skall man lägga över till svenska akademien att skapa nya ord, så att man inte råkar skapa ett ord som betyder höna på världens mest utbredda språk... Glad Påsk alla hönshjärnor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela