fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Feminism är ett fanstyg...

Publicerad 2012-03-20 14:40:21 i Samhället

Varför i helvete är vi så rädda för att vi och våra barn innehar ett kön?

Jag har två underbara tonårsdöttrar (just så underbara som de är när de är i tonåren) och har inte haft en enda tanke på att försöka göra dem till dåliga kopior av män. VARFÖR skulle jag det?

De har den fulla rätten att växa upp till smarta, stolta och snygga kvinnor som andra män kommer att dö för... Hur fel kan det vara?

Först och främst måste vi tydliggöra att feminism handlar om ett omvänt förtryck!

Feminism har INGET att göra med jämställdhet. I så fall hade det haft ett annat namn...

Men det håller på att spåra ur fullständigt när politiker tävlar om vem som är mest feminist (tror att det var Göran Persson som började). 

Men släpp för guds skull fighten om de fula hennafärgade kvinnorna som vill äta upp moderkakan efter att ha fött sin tjogonde unge i ett kollektiv. De är bara en minoritet som skriker som en majoritet.

VARFÖR skall jag som man behöva ta alla dessa otrevligheter från Tiina och Gudrun om tallibaner och mansskatter? De kunde inte ens sammarbeta under ett och samma tak i Fi, utan började träta om vikten av att ett flickebarns skulle få döpas till Lars... WHYYYYYY???

Varför kallade de sig själva inte för Lars? Det står varje människa rätten att kalla sig vad man vill. Tiina får gärna kalla sig "korven" om hon vill, men varför gjorde hon inte det?

Jo, för att det inte är roligt att heta Lars eller korven som kvinna. Därför skulle någon ANNAN heta det.

Lyckan var gjord när samhället visade vart de stod genom att inte rösta på dem. Men vad händer då?

Jo, vi får ett nytt ord som heter "hen"...

Men va fan, till och med min hund har ett kön... När skulle jag ha behov av ett "hen"? Min cykel är ett "den", mina ungar är "hon" och jag är "han"... Är det dessa hennafärgade bohemer med mansfrisyr och som föraktar rakhyvlar som skall heta "hen", så lär jag inte ha behov av ordet. För mig är de feminister, inte hen...

Ibland ser man feministerna skrika ut i gråt under en demonstration att de visst är starka kvinnor. JAG ÄÄÄÄÄR STARK! Skriker de medan tårarna rinner utmed deras skäggiga kinder. Sen beklagar de sig över orättvisor, låga löner, kvinnofällor, dubbelarbete, utbrändhet och annat... Buhuuu... JAG ÄÄÄÄÄÄR STARK!!!

Mina döttrar har fått lära sig att vara stolta över sitt kön. De har också fått lära sig att livet är orättvist och att kämpa. Att de också kommer att bli sjukt snygga kvinnor i framtiden kommer att reta feminister...

Jag kanske är gammaldags, men jag hoppas att mina döttrar träffar varsin gentleman som respekterar dem som kvinnor och uppvaktar dem snyggt. Jag hoppas att de kommer att känna stolthet över att vara kvinna och inse att det inte är förnedrande att klä sig som en kvinna, tala som en kvinna, tänka som en kvinna och se ut som en kvinna.

Vad är det för fult med att vi är olika?

Kommer att återkomma till detta med feminister!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela