fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Är man vad man kallar sig?

Publicerad 2012-03-31 11:02:14 i Nöjesvärlden



Just nu vet jag inte om jag är inne på ett minfält av samma dignitet som rasism, men vem fan är Tobias Hysén?

Tittade på Let´s Dance igår och undrade vem denna charmiga man var. Jag såg att han var benämnd som "fotbollspelare" i tidningen. Men inte benämner väl sig alla spelare i division 2 Västra Götaland som "fotbollspelare"? Inte skulle väl alla spelare i klubben Utsiktens BK platsa?

Så varför han blivit känd?

Jo, jag Googlade att han är en fotbillspelare som berättat att han är homosexuell... Eh, rätta mig nu, men vad är det som är så stort med det? Han är en division 2 fotbollspelare som är homosexuell och har en känd pappa.

Men min fråga är VAD består hans kändisskap i? Homosexuell, känd pappa eller fotbollspelare?

Min fråga är vem som kommit längst i sin acceptans till homosexualitet, jag som inte fattar grejen, eller alla som tycker att han är fantastisk som "kommer ut"?

Kan det vara så att jag accepterar honosexualitet mer än de homosexuella?

För några år sedan satt jag i ett konferensrum och arbetade. In kom en frodig Dansk med fika till oss alla (jo, han visste vad vi svenskar behövde) och sa att "här kommer jag med lite kaffe och negerbollar".

Alla svenskar började fnissa nervöst och rättade honom lite generat med att "det heter faktiskt kokosbollar".

Det svar som fick oss alla att tänka till var: "Men vem är värst, jag som säger negerboll, eller ni som skrattar åt det?"

I min värld så är det inte så stor prestation att ha sex i ett tv-program, tala om att man är homosexuell eller vara kvinna. Så jag förstår inte grejen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela