fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Anna, Heidi, Sandra eller Elin...

Publicerad 2012-03-20 15:29:10 i Nöjesvärlden

Vem skall bort?

Ta dig en funderare på vem av dessa fyra kvinnor som inte platsar på listan. Anna Anka, Heidi Klum, Sandra Bullock eller Elin Woods...

Naturligtvis är det Anna Anka... Detta monster som lämnade sin man för pengar... Golddigger.... Usch och fy...

Men den gulliga Elin som blev lämnad och förnedrad av sin man med bara en eller ett par miljarder att trösta sig med... Stackars liten... Hon kan inte gjort något fel... Att hon slogs med golfklubbor var inte mer än rätt. Han var ju sexmissbrukare. Bra att hon tog barnen från den skurken!

Men stackars söta Heidi, som är sur för att hennes man Seal åkte och festade med kompisar... Hon är ju enligt egen utsaga en lejoninna som skyddar sina barn... tydligen också mot barnens farliga pappa... Han måste vara riktigt farlig. Bra att hon tog barnen från honom...

Dumma Sandra Bullocks f.d. man... Han var jätteelak som gjorde den sööööta Miss Secret Agent så illa... Hon är ju jättegullig i filmerna så hon kan inte ha gjort något fel.

Är det någon mer än jag som är så in-i-helvete less på att det alltid är mannen som är boven?

Varför flyr kvinnor med barnen, medan män kidnappar barnen.
Varför är mannen ond, medan kvinnan är god?
Varför får kvinnor slå män?
Varför är mannen alltid på förhand dömd?
 

Är det någon som i sin vildaste fantasi som tror att Heidi, Elin och Sandra är de mest underbara kvinnorna på jorden att vara med?

Det jag undrar över är:

Varför super Jeppe? (original: Jeppa paa bierget av Ludvig Holberg)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela