fattarinte

I snart 50 år har jag förundrats över andra människors åsikter, agerande och beslut. Nu inser jag att jag aldrig kommer att förstå. För varje år verkar jag förstå mindre och mindre. Hjälp mig någon att förstå...

Vem bryr sig egentligen?

Publicerad 2012-04-02 15:47:49 i Politik



Det finns händelser som jag kan ta till mig och reagera över, så finns det händelser som känns mer som om någon försöker blåsa en storm i ett solkigt vinglas på journalisternas rökiga stamkrog.

Vem bryr sig EGENTLIGEN om att vi säljer militär know-how till saudierna? Om jag inte har helt fel, så är det inte förbjudet, så varför skall vi då bråka om det. Kanske gjordes det inte på helt rätt sätt, men alla som håller på med affärer vet att det ibland krävs nya och anpassade sätt för att få hem en stor order.

Kanske är det bättre att börja med att ta debatten hemma om att klassa dessa länder som olämpliga och därmed sätta ett handelsförbud på dem. All export och import skall då förbjudas. Inget om och men och kanske...

Så länge som ingen skriker högt över att Kina och Nordkorea blir inbjudna till vår Nobelfest, så känner jag att det inte finns så mycket fog att hävda sig som väktare över moral och etik...

För f-n... Det handlar om stora pengar... Antingen tar vi dessa pengar och fortsätter att blunda för bland annat Kinas och USAs agerande, eller så får vi vara konsekventa och vägra handel med något av de länder som inte har det styre och regler som vi har.

Att gå en mellanväg blir bara fånigt... Pengarna eller moralen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela